EUIPO lansează primul studiu european privind relația dintre influenceri, creatori de conținut și proprietatea intelectuală

EUIPO lansează primul studiu european privind relația dintre influenceri, creatori de conținut și proprietatea intelectuală

Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a publicat recent primul studiu realizat la nivelul Uniunii Europene care analizează modul în care influencerii și creatorii de conținut interacționează cu drepturile de proprietate intelectuală (PI) și impactul pe care aceste practici îl au asupra comportamentului online al milioanelor de tineri din Europa. 

Rezultatele studiului oferă o perspectivă detaliată asupra modului în care acest segment emergent al economiei digitale gestionează aspecte legate de protecția creațiilor proprii, etica profesională și utilizarea responsabilă a tehnologiilor emergente, precum inteligența artificială.

 📊 Principalele concluzii: 

  • 92% dintre influenceri obțin venituri din conținutul pe care îl creează, însă doar 18% dețin drepturi de proprietate intelectuală înregistrate;
  • 94% dintre respondenți declară că evită promovarea produselor contrafăcute, iar 93% afirmă că nu distribuie conținut piratat, considerând că au o responsabilitate față de publicul lor;

Peste jumătate dintre influenceri utilizează deja instrumente bazate pe inteligență artificială, iar 72% sunt conștienți că materialele generate de aceste tehnologii pot încălca drepturile de proprietate intelectuală ale altor persoane.

Conform EUIPO, aceste date confirmă faptul că activitatea de influencer a evoluat într-o veritabilă profesie, dar și într-un spațiu unde responsabilitatea, respectarea proprietății intelectuale și încrederea digitală sunt mai importante ca oricând.

👉 Studiul poate fi consultat aici: https://www.euipo.europa.eu/de/publications/influencers-and-ip